Реєстрація шлюбу
Опубліковано 06 жовтня 2020 року о 11:07

ВАЖЛИВО!

Громадянам України чоловічої статі призовного віку (від 18 до 60 років), які перебувають/проживають за кордоном,  разом із документами, які необхідні для отримання обраної консульської послуги, мають також подати свій військово-обліковий документ у електронному вигляді.

Електронний військово-обліковий документ - електронний документ, який відображається у застосунку (Резерв+) на смартфоні користувача та містить перевірені дані з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів. Починаючи з 18 червня 2024 року його можна сформувати самостійно після актуалізації власних даних в електронному кабінеті призовника.

Для отримання консульської послуги електронний військово-обліковий документ має бути достовірним і актуальним, тобто сформованим не раніше, ніж за 3 дні до звернення до консульської установи. Якщо документ старіший за 3 дні, перед зверненням слід заново сформувати його в електронному кабінеті призовника.

Електронний військово-обліковий документ для отримання консульських послуг можна не подавати, якщо консульська дія вчиняється в інтересах дитини, другий з батьків якої є іноземцем або особою без громадянства.  Також вимога щодо пред'явлення ВОД не діє, якщо йдеться про оформлення посвідчення особи на повернення в Україну (т.зв. «білий паспорт») або якщо за консульською послугою звертається арештований або позбавлений волі заявник.

Реєстрація шлюбу в Генеральному консульстві України в Гамбурзі здійснюється виключно між двома громадянами України, що на законних підставах постійно чи тимчасово проживають за кордоном.

Наявність дозволу на постійне або тимчасове проживання в Україні не є синонімом наявності українського громадянства. Якщо один із майбутнього подружжя є громадянином іноземної держави або особою без громадянства, то такий шлюб може бути зареєстрований у відповідних німецьких органах (Standesamt). Німецькі органи можуть також реєструвати шлюб між двома громадянами України.

Шлюб можна реєструвати після досягнення шлюбного віку, що становить 18 років. До досягнення шлюбного віку шлюб можна зареєструвати лише за рішенням суду.

Онлайн-запис для подачі заяви і документів для реєстрації шлюбу за посиланням https://online.mfa.gov.ua/application

На відміну від свідоцтва про шлюб, виданого в Україні чи іноземними органами влади, свідоцтво про шлюб, видане консульським представництвом України, які і інші документи консульських установ, апостилюванню не підлягає відповідно до ст.1 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів від 05.10.1961.


Для реєстрації шлюбу в Генконсульстві України в Гамбурзі потрібні:

  • Заява про реєстрацію шлюбу (оформлюється  кожним із заявників письмово особисто в присутності консула);
  • Документи, що підтверджують припинення попереднього шлюбу (свідоцтво про розірвання шлюбу, свідоцтво про смерть одного з подружжя, рішення суду України або висновок відділу реєстрації актів цивільного стану про визнання шлюбу недійсним) – в разі повторного шлюбу. Якщо документи видані Німеччиною, вони мають бути засвідчені штампом «апостиль», з перекладом на українську, також засвідченим штампом «апостиль» (більше про апостиль за посиланням https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/zasvidchennya-dokumentiv) + копії
  • Паспорти громадянина України (для виїзду за кордон та внутрішній) + копії
  • Свідоцтво про народження (за наявності) + копії 
  • Документ на підтвердження адреси реєстрації місця проживання (адреса в Україні та актуальний Meldebescheinigung)

Реєстрація шлюбу відбувається після спливу одного місяця від дня подання заяви особами, які бажають укласти шлюб.


У виняткових випадках, на підставі спільної заяви наречених та документів, які підтверджують наявність поважної причини, консул може скоротити місячний строк. Звертаємо увагу на необхідність належного засвідчення таких документів, виданих іноземними органами.


За реєстрацію шлюбу сплачується консульський збір у розмірі 95 євро. Зі способами оплати в Генконсульстві можна ознайомитися тут. 


Присутність нареченої та нареченого в момент реєстрації їхнього шлюбу є обов'язковою.

Якщо особи, які подали заяву, не з'явилися до консульської установи протягом тримісячного строку з дня її подання і не повідомили причину неявки, то заява втрачає чинність.


Реєстрація шлюбу та видача подружжю свідоцтва про шлюб провадиться у приміщенні консульської установи в присутності осіб, які укладають шлюб.


Наречені мають право:


  • обрати прізвище одного з них як спільне прізвище подружжя,
  • або надалі іменуватись дошлюбними прізвищами,
  • або приєднати до свого прізвища прізвище другого з подружжя.


Складання більше двох прізвищ не допускається, якщо інше не випливає зі звичаю національної меншини, до якої належить наречена і (або) наречений.


Важливо пам'ятати, що, якщо під час реєстрації шлюбу прізвище було змінене, паспортні документи (внутрішній паспорт/ID-картка та закордонний паспорт/-ти) підлягають обміну в місячний строк на шлюбне прізвище. Якщо у Вас не оформлений дозвіл українських органів влади на постійне проживання за кордоном, то перед обміном закордонного паспорта слід спочатку здійснити обмін внутрішнього паспорта у формі книжечки чи ідентифікаційної картки. Такий обмін можна здійснити лише в підрозділах ДМС України або в паспортних сервісних центрах.


Мені 16 років, чи можу я одружитися?

Шлюбний вік для чоловіків та жінок в Україні встановлюється у 18  років.

Особі, яка досягла 16 років, за рішенням суду може бути надано право на шлюб, якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

Чи можна зареєструвати шлюб з іноземцем чи особою без громадянства в Генконсульстві?

Ні.

Консул   здійснює   реєстрацію   шлюбу   виключно    між

громадянами  України,  які  на  законних  підставах  проживають за межами України.


Іноземці чи особи без гомадянства, які мають право на проживання в Україні, не є громадянами України.

Скільки коштує реєстрація шлюбу в Генконсульстві?

За реєстрацію шлюбу в закордонних дипломатичних установах сплачується консульський збір в розмірі 95 Євро.

Як можна сплатити консульський збір?

Оплата здійснюється або безпосередньо на місці ЕС-карткою  НІМЕЦЬКОГО банку через термінал, або банківським переказом за реквізитами Генконсульства з наданням банківської квитанції про сплату:


Empfänger: Generalkonsulat der Ukraine in Hamburg

IBAN: DE33 2004 0000 0678 8855 00

BIC: COBADEFFXXX Commerzbank AG


ЕЛЕКТРОННІ ПЕРЕКАЗИ МАЮТЬ БУТИ ПІДТВЕРДЖЕНІ КВИТАНЦІЄЮ!

Чи можна сплатити консульський збір готівкою?

Ні, така можливість відсутня.

Чи можна зареєструвати шлюб за паспортом, строк чинності якого закінчився?

Ні.

Один з найперших кроків до реєстрації шлюбу – підтвердження особи наречених. Для цього потрібен чинний паспортний документ.

Чи можна подати заяву про реєстрацію шлюбу електронною поштою?

Ні.

Водночас заяву можуть подати уповноважені представники за наявності НОТАРІАЛЬНО ЗАСВІДЧЕНОЇ довіреності

Чи можна отримати свідоцтво про реєстрацію шлюбу поштою?

Ні.

Реєстрація шлюбу відбувається виключно за особистої присутності наречених.

Отримання свідодцтва про реєстрацію відбувається виключно під розпис.

Які документи потрібні для подачі заяви про реєстрацію шлюбу?

  • Паспорти громадянина України (для виїзду за кордон, внутрішній) + копії;
  • Документи, що підтверджують розірвання попереднього шлюбу в оригіналі та копії (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду. Для рішень, що набули чинності до 27.07.2010 року, повинні бути також підтверджуючі свідоцтва про розірвання шлюбу).

ВАЖЛИВО: документи, видані Німеччиною, мають бути засвідчені штампом «апостиль», з перекладом на українську, також засвідченим штампом «апостиль».

 

  • В разі належного оформлення всіх документів – заява, яка заповнюється безпосередньо в Генконсульстві машинним способом та підписується нареченими.

Важливо: внесення інформації відбувається за номером особи-платника податків, так званим «ідентифікаційним кодом». До заяви також вноситься інформація про місце реєстрації в Україні та перебування на військовому обліку.

Прохання мати при собі відповідні документи.


Чи можна зареєструвати шлюб за один день?

Реєстрація шлюбу відбувається після спливу одного місяця

від дня подання заяви особами, які бажають укласти шлюб.


У виняткових випадках, на підставі спільної заяви осіб, які

бажають  вступити  в  шлюб,  та  документів, які підтверджують наявність поважної причини,  консул може скоротити місячний строк.


ВАЖЛИВО: документи, видані Німеччиною, мають бути засвідчені штампом «апостиль», з перекладом на українську, також засвідченим штампом «апостиль».


Чи можна перенести реєстрацію на більш пізній строк?

Можна, для цього треба поінформувати консула про причини перенесення. Найкращим способом є електронна пошта.


Якщо особи, які подали заяву, не з'явилися до консульської установи протягом тримісячного строку з дня її подання і не повідомили причину неявки, то заява втрачає чинність.

Чи повинна я міняти прізвище на прізвище чоловіка?

Наречені мають право обрати прізвище одного з них як спільне прізвище подружжя, або надалі іменуватись дошлюбними прізвищами, або приєднати до свого прізвища прізвище другого з подружжя.


ВАЖЛИВО! Ця інформація зазначається у свідоцтві про шлюб, тому прохання прийняти рішення під час заповнення заяви!

Чи повинна я міняти документи після зміни прізвища у шлюбі?

Так.

Внутрішній паспорт підлягає заміні в місячний термін з дати реєстрації, після того можна оформити закордонний паспорт.

Відповідно, підлягають заміні і документи, видані німецькими органами.

Чи видане Генконсульством свідоцтво про шлюб буде чинним на території Німеччини?

Так.

Документи, видані консульською установою, не потребують печатки «апостиль» для того, щоб бути чинними на території Німеччини.

Як дізнатися, чи свідоцтво про розірвання шлюбу є чинним? Може, я щось приховую?

Постанова Кабінету Міністрів України від лютого 2023 року, яка надала окремим закордонним дипломатичним установам України додаткові повноваження у сфері реєстрації актів цивільного стану (РАЦС), надала можливість також перевіряти достовірність наданої інформації безпосередньо консулом в режимі реального часу.

За відсутності підтвердження наданої заявником інформації у реєстрації шлюбу може бути відмовлено.

У мене втрачене свідоцтво про розірвання шлюбу.

Що мені робити?

Зазначена вище Постанова Кабінету Міністрів України від лютого 2023 року надала можливість консульським установам видавати дублікати втрачених свідоцтв про реєстрацію актів цивільного стану або витяги з РАЦС.

Таким чином, вам треба відновити загублене свідоцтво або взяти витяг з реєстру про те, що шлюб було розірвано.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux