Як і коли відбувається консульський прийом?
У день, який мені підходить, немає вільного для запису часу
Оберіть, будь ласка, інший час. Також Ви можете час від часу перевіряти доступність записів на дату, що Вас цікавить: щойно хтось відмовиться від зробленого запису, відповідний проміжок часу стане доступним у системі.
Чи можна записатися, якщо я проживаю у консульському окрузі іншої установи?
У межах консульського округу Консульським статутом прямо передбачено вчинення таких дій:
Інші консульські послуги з переліку надаються незалежно від зареєстрованого місця проживання у Німеччині.
Як сплатити консульський збір і які банківські реквізити Генерального консульства України у Гамбурзі?
Кредитні картки та готівка для сплати консульського збору у Генконсульстві не приймаються. Водночас є можливість сплатити консульський збір безпосередньо у приміщенні Генерального консульства України у Гамбурзі за допомогою дебетової картки (EC-Karte).
У разі сплати консульського збору за допомогою системи online-banking перед приїздом до Генконсульства чи для направлення документів поштою (якщо відповідна консульська дія передбачає можливість надання консульської послуги дистанційно) необхідно роздрукувати документ, що підтверджує проведення платежу, та засвідчити цей документ у найближчому відділенні Вашого банку шляхом проставлення печатки відповідної банківської установи.
Консульські дії вчинюються лише після надання повного комплекту документів, передбачених для їхнього вчинення і визначених відповідними нормативно-правовими актами України, та за умови сплати консульського збору.
Банківські реквізити Генерального консульства України у Гамбурзі:
Empfänger: Generalkonsulat der Ukraine in Hamburg
IBAN: DE33 2004 0000 0678 8855 00
BIC: COBADEFFXXX Commerzbank AG
Які документи потрібні для обміну/ оформлення вперше у зв'язку з закінченням терміну дії закордонного паспорта?
Перелік необхідних документів з метою обміну або оформлення вперше паспорта громадянина України для виїзду за кордон, у тому числі інформацію щодо суми консульського збору, термінів оформлення, посилання на сторінку онлайн-запису на прийом тощо Ви знайдете на офіційному сайті Генерального консульства України у Гамбурзі в розділі Паспортні питання
Оформлення закордонного паспорта у зв’язку зі зміною прізвища
Обмін закордонного паспорта на інше прізвище дозволено лише на підставі паспорта громадянина України (внутрішнього паспорта), до якого вже внесені зміни.
Після укладення шлюбу обидва паспорти підлягають обміну протягом 1-го місяця. Отже, слід:
- засвідчити німецькі документи про шлюб апостилем;
- звернутися до територіального підрозділу Державної міграційної служби України за зареєстрованим місцем проживання, або до відповідного центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), центру обслуговування "Паспортний сервіс" ДП "Документ" щодо обміну внутрішнього паспорта на шлюбне прізвище.
Якщо у закордонному паспорті є відмітка "Постійне проживання" (ПМП), внесена ДМС або консульською установою України України, обміняти закордонний паспорт на території ФРН на нове прізвище можна без обміну внутрішнього паспорта. ❗Niederlassungserlaubnis/Aufenthaltstitel не тотожні поняттю ПМП.
Якщо виїзд на ПМП за кордон не оформлювався, то обов’язково спочатку потрібно оформити в Україні (як зазначено вище) внутрішній паспорт на нове прізвище (ID-картку). Внутрішні паспорти (ID-картки) за кордоном не оформлюються.
Чи можна оформити другий закордонний паспорт?
Так, чинне законодавство дозволяє кожному громадянину України одночасно мати два паспорти громадянина України для виїзду за кордон. Єдина відмінність при поданні документів від звичайного порядку – слід повідомити консула під час прийому, що документи подаються для оформлення другого (додаткового) паспорта для виїзду за кордон.
Як оформити закордонний паспорт у разі його викрадення/втрати?
У випадку втрати паспорта громадянина України для виїзду за кордон потрібно повідомити про це компетентним органам іноземної держави та звернутися до закордонної дипломатичної установи України для оформлення нового документа. З метою оформлення паспорта замість втраченого або викраденого подаються документи, передбачені для оформлення закордонного паспорта (див. https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/pasportni-pitannya/oformlennya-pasporta-gromadyanina-ukrayini-dlya-viyizdu-za-kordon), а також: документ (протокол, довідку тощо, нім. Verlustanzeige або Diebstahlanzeige), виданий поліцією, що підтверджує факт звернення з приводу втрати або викрадення паспорта.
Чи можна в Генконсульстві оформити/обміняти паспорт громадянина України, так званий внутрішній паспорт, або ж вклеїти у нього фотокартку?
Ні, питання документування громадян паспортом громадянина України (у т.ч. у вигляді ID-картки), внесення до нього змін, є виключною компетенцією Державної міграційної служби України. Закордонні дипломатичні установи України таких повноважень не мають.
Чи потрібна присутність дитини під час оформлення закордонного паспорта?
Присутність дитини у Посольстві під час подання документів на оформлення їй паспорта вимагається лише з 12-річного віку. Для оформлення/обміну закордонного паспорта дітям до 12 років замість особистої присутності рекомендується надавати одну кольорову фотокартку дитини розміром 10х15 см (з виключно білим фоном).
Як можна терміново повернутися в Україну у разі втрати/викрадення закордонного паспорта?
Для термінового повернення в Україну оформлюється посвідчення особи на повернення в Україну. Детальну інформацію щодо процедури оформлення, перелік документів, суми консульського збору, термінів оформлення Ви знайдете на офіційному сайті Генконсульства в підрозділі Паспортні питання розділу Консульські питання
Чому не можна отримати новий закордонний паспорт поштою, а потрібно знову їхати до Генконсульства?
Для видачі нового біометричного паспорта громадянина України для виїзду за кордон консул повинен зняти відбиток пальця отримувача, що буде відповідно зафіксовано центральною паспортною системою. Отже, присутність заявника/отримувача є обов'язкова.
Brauche ich ein Visum für die Einreise in die Ukraine?
Auskunft über die Einreiseregime für Ausländer können Sie auf der folgende Webseite entnehmen: https://mfa.gov.ua/podorozhnim/vyizd-ta-perebuvannya-inozemciv-v-ukrayini/rezhim-vyizdu-inozemciv-do-ukrayini-za-derzhavami (zurzeit sind die Informationen nur in Ukrainisch)
Welche Unterlagen sind für die Beantragung des Visums erforderlich?
Für die Beantragung eines Visums sind grundsätzlich folgende Unterlagen vorzulegen: https://germany.mfa.gov.ua/de/consular-issues/visum
Um einen Termin für die Visumbeantragung bei der Botschaft der Ukraine in Berlin zu vereinbaren, melden Sie sich rechtzeitig unter http://visa.mfa.gov.ua an. Beachten Sie bitte, dass die Bearbeitung eines Visumantrags in einigen Fällen bis zu 30 Tage dauern kann.
Kann ich e-Visa beantragen?
Für manche Nationalitäten kann ein e-Visum (online) ausgestellt werden. Weitere Information: https://evisa.mfa.gov.ua/
Чи можу я оформити/продовжити свою шенгенську візу в Генеральному консульстві?
До компетенції дипломатичних представництв і консульських установ України не відносяться питання, пов’язані з:
Я офіційно проживаю в Німеччині, маю намір поїхати в США на відпочинок, роботу тощо. Чи можу я звернутися до Вас з приводу оформлення американської візи?
До компетенції українських диппредставництв належить виключно оформлення українських віз. З метою оформлення віз в інші країни світу громадянам України необхідно звертатися до консульських установ відповідних країн на території Німеччини. Наприклад, для оформлення американської візи необхідно звертатися до Посольства США в Німеччині.
Я знаходжуся у ФРН і мене закінчився термін дії німецької візи. Генконсульство може її продовжити?
Питання оформлення або продовження терміну дії німецької візи належить до компетенції органів ФРН. Рекомендуємо звертатися до міграційних органів Німеччини за місцем Вашого перебування в ФРН (Ausländerbehörde).
Я хочу виїхати до Німеччини на роботу. Де мені оформити робочу візу?
Вам необхідно звертатися до Посольства Німеччини в Україні: https://kiew.diplo.de/ua-uk/service/05-VisaEinreise
Куди звертатися з питання витребування документів з України?
Якщо Ви проживаєте у Німеччині (на території консульського округу Посольства України у ФРН: Берлін, Бранденбург, Саксонія, Саксонія-Анхальт, Тюрінгія, Мекленбург-Передня Померанія), з питання витребування документів з України Ви можете звернутися до Посольства України у ФРН дляоформлення відповідного запиту в Україну. Запити щодо витребування документів можуть надсилатися громадянами безпосередньо на адреси архівних установ України. Про результати розгляду таких звернень громадян інформують дипломатичні представництва та консульські установи України.
Скільки триває процедура витребування?
Процес витребування документів є достатньо тривалим - від 3 до 6 місяців.
Чи можуть треті особи в Україні витребувати документ для мене?
Так, Ви можете витребувати Ваші документи через представників (рідних, знайомих, адвокатів чи нотаріусів) уповноважених Вами нотаріальною довіреністю.
Повторнi свiдоцтва видаються особам, на яких складено актовий запис цивільного стану, а повторнi свiдоцтва про народження дiтей можуть видаватися також їх батькам i усиновителям.
Повторнi свiдоцтва про смерть видаються лише родичам померлого (дiтям померлого, в тому числi й усиновленим, другому з подружжя, братам i сестрам померлого, дiду i бабi померлого як з боку батька, так i з боку матерi).
Родиннi вiдносини повиннi бути пiдтвердженi документально.
Повторнi свiдоцтва про шлюб, який припинено, не видаються. В цьому разi на прохання заявникiв видається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану.
Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану видаються, як особам, щодо яких складено актовий запис, так і родичам по прямій висхідній та низхідній лінії, а також усиновителям, опікунам та пiклувальникам.
Як оформити в Генконсульстві довідку про несудимість?
Для оформлення довідки про несудимість Вам необхідно особисто звернутись до Генерального консульства України у Гамбурзі із відповідною заявою. У заяві необхідно вказати мету оформлення довідки, повні ПІБ, дату і місце народження, останню адресу реєстрації в Україні та період, у який Ви за нею проживали. До заяви необхідно додати копію паспорта та сплатити консульський збір на суму 28 євро.
Термін оформлення довідки – 1 місяць.
Чи видає Генеральне консульство свідоцтво про народження дитини?
У разі народження дитини на території Німеччини необхідно звернутися безпосередньо до органів реєстрації за місцем народження дитини – Standesamt. Водночас Генконсульство реєструє набуття дитиною громадянства України за народженням (звичайно, в межах консульського округу Генконсульства)
Чи видає Генконсульство українське свідоцтво про народження, якщо вже є німецьке?
Ні, повторна реєстрація факту народження дитини не проводиться.
Німецьке свідоцтво про народження, засвідчене штампом APOSTILLE (Апостиль), разом із перекладом на українську мову буде чинним також для всіх установ на території органів України.
Як отримати свідоцтво про смерть громадянина України?
У разі смерті громадянина України на території Німеччини, питання видачі свідоцтва про смерть належить до компетенції місцевих відділів РАЦС - Standesamt. Після засвідчене штампом APOSTILLE (Апостиль) та разом із перекладом на українську мову документ буде чинним для будь-якої установи на території України.
Чи можна зареєструвати шлюб у Посольстві з іноземцем або з громадянином України?
Шлюб з іноземцем у закордонній дипломатичній установі України не реєструється.
Дипломатичні установи мають право реєструвати шлюб виключно між громадянами України (за місцем постійної реєстрації, в контексті українського законодавства, одного з них ), але з певними особливостями, з огляду на специфіку покладених функцій:
Чи можна у Генконсульстві зареєструвати розірвання шлюбу?
Ні, оскільки Німеччина, користуючись своїм правом згідно з Віденською конвенцією про консульські зносини, висловила заперечення щодо такої практики дипломатичних та консульських установ України на території ФРН. Шлюб може бути розірвано лише на території України (через РАЦС або в судовому порядку, з огляду на статус Вашого проживання за кордоном та певних сімейних факторів) або на території ФРН (в судовому порядку).
Чи можу я надіслати до Генерального консульства поштою свою довіреність/заяву для нотаріального засвідчення?
Ні. Нотаріально посвідчуванні правочини підписуються заявником особисто в присутності консула, який вчиняє нотаріальні дії. Тобто заявнику необхідно особисто з'явитися до посольства. Запис на прийом за лінком https://hamburg.mfa.gov.ua/zapis-na-prijom
Я забув паспорт громадянина України для виїзду за кордон вдома, але маю його копію, чи можу я вчинити нотаріальну дію?
Ні, при вчиненні нотаріальних дій консул встановлює особу громадянина України, що звернувся за вчиненням нотаріальних дій. Встановлення особи громадянина України здійснюється за дійним паспортом. Нотаріально засвідчена копія паспорта не приймається у якості підтвердження особи у рамках вчинення нотаріальної дії.
Чи можу я вчинити нотаріальну дію в день звернення до Генконсульства?
Нотаріальні дії вчинюються в день пред'явлення всіх необхідних для цього та підготовлених (надрукованих)відповідно до вимог закону документів, сплати консульського збору і відшкодування фактичних витрат. Вчинення нотаріальних дій може бути відкладене при необхідності витребування додаткових відомостей чи документів або направлення документів на експертизу, а також на інших підставах, передбачених законодавством України.
Детальніше:https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/4282-pitannya-notariatu
Які документи потрібно подати для оформлення нотаріальної довіреності?
Для оформлення нотаріальної довіреності потрібно надати:
Дійсний паспорт громадянина для виїзду за кордон.
Оригінал та копію ідентифікаційного номеру.
Бажано мати копії паспорта та ідентифікаційного номера особи, якій Ви доручаєте представлення Ваших інтересів.
При посвідченні довіреності майнового характеру на дітей, батьків або другого з подружжя – оригінал та копії документів, які підтверджують родинні зв'язки.
Квитанцію про сплату консульського збору
Рекомендуємо у разі звернення за посвідченням довіреностей щодо продажу майна також мати копії правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності, технічний паспорт тощо).
Мені треба прийняти спадщину, але поїхати в Україну я не можу. Що робити?
Відповідно до чинного законодавства протягом 6 місяців від дня смерті спадкодавця спадкоємець має подати нотаріально засвідчену заяву про прийняття або про відмову від прийняття спадщини. Громадяни України можуть зробити таку заяву в посольстві і потім передати її нотаріусу в Україні, який веде спадкову справу.
Чи можуть мені відмовити у вчиненні нотаріальної дії?
Так, ненадання відомостей або документів на вимогу консула є підставою для відкладення, зупинення нотаріальної дії або відмови в її вчиненні.
Що таке консульський облік?
Ведення консульського обліку регулюється постановою Кабінету Міністрів України №85 від 29.01.2020 «Деякі питання обліку громадян України, які проживають за межами України».
Консульський облік полягає в реєстрації в ЗДУ громадянина України, який постійно проживає або тимчасово перебуває за кордоном, шляхом внесення даних до облікової картки та електронного реєстру, що ведеться в ЗДУ за встановленою формою, проставленні в паспортний документ відповідної відмітки (штампу).
Консульський облік здійснюється у випадках:
1. постійного проживання громадянина України за кордоном на законних підставах;
2. тимчасового перебування громадянина України за кордоном на законних підставах більше ніж три місяці;
3. зміни місця проживання в межах однієї держави (переїзд з консульського округу однієї ЗДУ до консульського округу іншої) або переїзду з однієї іноземної держави до іншої;
4. зміни меж консульського округу ЗДУ;
5. усиновлення дитини - громадянина України іноземцем або громадянином України, який постійно проживає за кордоном.
Прийняття на консульський облік громадянина України здійснюється в ЗДУ, на території консульського округу якої він постійно проживає або планує тимчасово перебувати на законних підставах більше ніж три місяці.
Прийняття на консульський облік здійснюється на добровільній основі, за винятком прийняття на облік дітей-громадян України, усиновлених іноземцями або громадянами України, які постійно проживають за кордоном, на підставі заяви громадянина України або його законного представника, яка подається до ЗДУ особисто або надсилається поштою.
Чим відрізняються постійний і тимчасовий консульський облік?
На постійний консульський облік приймаються громадяни України, які відповідно до чинного законодавства України є такими, що постійно проживають за кордоном (паспорт громадянина України для виїзду за кордон містить проставлену компетентними органами України відмітку «Постійне проживання»).
Громадяни України, які мають дозвіл перебувати на законних підставах за кордоном більш ніж три місяці, приймаються на тимчасовий консульський облік у відповідній закордонній дипломатичній установі на термін, зазначений у виданому компетентними органами іноземної держави дозволі, що дає право на проживання в цій іноземній державі.
Я перебуваю на обліку та нещодавно змінив місце проживання у межах консульського округу. Як мені повідомити про це Генконсульство?
Необхідно своєчасно повідомити про це Генконсульство, надіславши відповідну заяву листом або електронною поштою.
Для чого мені реєструватись на консульський облік?
Перебування на консульському обліку допоможе громадянину України своєчасно отримати, а консульській установі - своєчасно надати консульську допомогу, у разі виникнення надзвичайної ситуації.
Громадяни України, які перебувають на консульському обліку, автоматично включаються до виборчих списків під час проведення виборів Президента України і народних депутатів України.
Громадяни, які перебувають на консульському обліку, мають право тимчасово ввозити на митну територію України під письмове зобов’язання транспортні засоби з іноземною реєстрацією на термін, що не перевищує 60 днів протягом 180 без сплати митних платежів.
При перетині державного кордону України не вимагається заява-згода від другого з батьків, якщо у паспорті громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон громадянин, який не досяг 16-річного віку, є запис про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відмітка про взяття на постійний облік. Зверніть увагу, що тимчасовий консульський облік у такому разі жодним чином не впливає на порядок перетину кордону.
Чи означає безстроковий дозвіл на проживання у Німеччині наявність «ПМП» ?
Ні. ПМП - це оформлення дозволу для залишення на постійне проживання за кордоном виключно в контексті законодавства України.
Докладніше: https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/zalishennya-na-postijne-prozhivannya-za-kordonom-pmp
Для чого потрібно оформлювати ПМП?
Оформлення ПМП – процедура добровільна. Водночас її необхідно буде пройти для того, щоб, приміром, мати можливість згодом подати клопотання про вихід з громадянства України.
Якщо мене вже було знято з реєстрації в Україні, то ПМП оформлювати не потрібно?
Ні, зняття з реєстрації місця проживання без процедури оформлення дозволу щодо ПМП (як через органи Державної міграційної служби в Україні, так і через закордонні дипломатичні установи), є лише фактом зняття з реєстрації за певною адресою в Україні.
Чи потрібно легалізовувати документи, видані компетентними органами Німеччини для їх подальшого використання в Україні?
Ні, Україна і ФРН є учасниками Гаазької конвенції 1961 р. (Конвенція, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів).
У відносинах між Україною та Німеччиною процедуру легалізацію було скасовано 22 липня 2010 року.
З того часу для взаємного визнання документів застосовується апостилювання документів – засвідчення штампом APOSTILLE відповідного державного органу країни видачі документу.
Водночас документи, які пройшли повну процедуру легалізації (включаючи, засвідчення підпису та печатки консульським співробітником дипломатичної установи) до 22 липня 2010 року, залишаються чинними.
Чи проставляє Генконсульство апостиль на офіційних українських документах?
Ні, апостиль на офіційних українських документах проставляється відповідними уповноваженими установами (Міністерствами) виключно на території України.
https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/zasvidchennya-dokumentiv
Чи потрібно апостилювати документ, виданий Генконсульством. Де можливо поставити на ньому апостиль?
Згідно з положеннями абзацу 3 статті 1 Гаазької конвенції про заміну легалізації апостилем документи консульських агентів (тобто, видані дипломатичними та консульськими установами) не потребують засвідчення апостилем.
Присяжний перекладач поінформував, що його переклад не потрібно більше засвідчувати, оскільки перекладач – присяжний і має свою печатку. Чи це так?
Ні, якщо переклад має бути використаний в подальшому на території України або пред’явлений в закордонних дипломатичних чи консульських установах, переклад підлягає обов’язковому апостилюванню: засвідченню штампом APOSTILLE відповідним земельним судом, який надав право перекладачу використовувати власну печатку («привів до присяги»).
Чи може Генконсульство поставити апостиль на німецьких документах?
Ні, на документи, видані на території ФРН, штамп Appostille проставляється уповноваженими компетентними органами, які відрізняються у кожній федеральній землі. Документи, складені нотаріусами або присяжними перекладачами засвідчуються у відповідному земельному суді.
Хто має право зареєструвати набуття громадянства України за народженням?
Для реєстрації набуття громадянства дитини за народженням один з її батьків або законний представник має право звернутись щодо питання реєстрації дитини громадянином України за народженням.
Моя дитина вже отримала громадянство ФРН. Чи є у неї громадянство України?
Відповідно до статті 7 Закону України «Про громадянство України» в редакції 2001 р., особа, батьки або один з батьків якої на момент її народження були громадянами України, є громадянином України (діти, народжені після 01.03.2001 р.).
Якщо дитина народилася до 01.03.2001 р.(до набуття чинності Закону України «Про громадянство України» в редакції від 18.01.2001 р.), при різному громадянстві батьків, один з яких на момент народження дитини перебував у громадянств України, дитина є громадянином України:
В яких випадках припиняється громадянство України?
Громадянство України припиняється (стаття 17 Закону України “Про громадянство України”) в таких випадках:
Де я можу отримати вичерпну інформацію щодо процедури виходу з громадянства України, необхідних документів, строків розгляду мого клопотання, питання стосовно моїх неповнолітніх дітей?
Вся інформація щодо процедури виходу з громадянства України: від переліку документів, термінів розгляду до розміру консульського збору розміщена на офіційному сайті Генерального консульства України у Гамбурзі https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/diyi-z-pitan-gromadyanstva-ukrayini/vihid-z-gromadyanstva-ukrayini
Чи можу я поновитися у громадянстві України?
У разі неможливості набуття громадянства ФРН (за певними обставинами, зокрема, відмовою Німеччини від своїх зобов’язань) особа, яка припинила громадянство України та є особою без громадянства, може подати згідно зі ст. 10 Закону України “Про громадянство України” клопотання про поновлення у громадянстві України.
На який захист з боку Генконсульства я можу розраховувати?
Пріоритетним напрямом роботи Генерального консульства України у Гамбургі, як й усіх консульських установ України, є консульське забезпечення захисту прав та законних інтересів фізичних і юридичних осіб України в межах консульського округу (федеральні землі Гамбург, Бремен, Нижня Саксонія і Шлезвіг-Гольштейн).
Практична реалізація консульського захисту прав і законних інтересів громадян України полягає у такому:
- виявлення випадків порушення прав та законних інтересів юридичних і фізичних осіб України та, в разі підтвердження таких фактів, вжиття заходів для відновлення таких прав і інтересів через застосування правових механізмів, передбачених законодавством ФРН, двосторонніми та багатосторонніми договорами, учасниками яких є Україна та Німеччина, міжнародними юридичними прецедентами та звичаями;
- недопущення будь-якої дискримінації фізичних та юридичних осіб України у порівнянні з громадянами ФРН;
- надання сприяння, консультативної та методологічної допомоги фізичним та юридичним особам України за кордоном в одержанні інформації щодо особливостей законодавства ФРН, у реалізації права наших співвітчизників на звернення до компетентних органів країни перебування;
- вжиття заходів, у випадках затримання або арешту громадян України, з метою забезпечення неупередженого розгляду їхніх справ компетентними та судовими органами країни перебування, надання необхідної консультативної допомоги, моніторингу судових слухань, перевірки умов тримання громадян України у місцях позбавлення волі та наявності у них скарг на умови тримання, можливості користування належним кваліфікованим правовим захистом тощо;
- вжиття заходів, в межах компетенції, для встановлення місцезнаходження фізичних осіб України в межах консульського округу ГКУ;
- співпраця з міжнародними та громадськими організаціями та благодійними фондами з метою розв'язання питання повернення в Україну наших співвітчизників, які потрапили в скрутне становище за кордоном;
- поширення інформації, що спрямована на підвищення рівня знань про міграційне та трудове законодавство ФРН, дій у типових проблемних ситуаціях.
У всіх вищенаведених ситуаціях громадянам України рекомендується звертатися із письмовою заявою на поштову або електронну адресу Генконсульства [email protected]
Прохання взяти до уваги, що консульська посадова особа не може бути законним представником фізичних або юридичних осіб України за кордоном через відповідні обмеження, передбачені законодавством ФРН та міжнародними договорами.
У яких випадках Генконсульство не зможе допомогти?
До компетенції Генконсульства і консульських посадових осіб не належать:
оплата медичних та лікарняних рахунків та рахунків за проживання та розміщення;
функції адвокатів, юридичних консультантів, надання будь-яких інших правових послуг, туристичних агентів тощо;
надання грошових позик та переказів коштів громадянам України;
внесення застав або сплата штрафів за громадян України;
створення перешкод судовому розгляду країни перебування або нехтування місцевим законодавством;
втручання або посередництво у справах цивільного або комерційного характеру;
надання юридичних консультацій або ініціювання судових процесів на вимогу громадян України;
виступати поручителем або спонсором українців;
забезпечення поселення, працевлаштування громадян України;
надання послуг щодо отримання посвідки на проживання за кордоном громадян України чи іноземного громадянства;
надання послуг перекладача, пересилання листів, телефонних, факсимільних та будь-яких інших особистих послуг.
Я потрапив/ла у надзвичайну ситуацію. Як діяти?
У разі потрапляння у надзвичайну ситуацію, загрози життю та здоров’ю громадянам України слід невідкладно звертатися на цілодобові "гарячі лінії" закордонних дипломатичних установ України https://mfa.gov.ua/diplomatichni-ustanovi/inozemni-diplomatichni-ustanovi-v-ukrayini або на цілодобову "гарячу лінію" МЗС України: +38 044 238 16 57, e-mail: [email protected].
Що робити, якщо я опинився/лася у зоні стихійного лиха?
У разі подій надзвичайного характеру за участю громадян України дипломатичні та консульські установи України вживають заходів оперативного реагування з метою забезпечення надання необхідної допомоги фізичним та юридичним особам України за кордоном. https://mfa.gov.ua/podorozhnim/nadzvichajni-situaciyi-yak-diyati
У мене за кордоном помер близький родич – громадянин України. Що робити?
Звернутися до закордонної дипломатичної установи за місцем останнього проживання/перебування померлої особи. У разі смерті громадянина України за кордоном, дипломатичними та консульськими установами здійснюється комплекс заходів, спрямованих на з'ясування обставин смерті, інформування рідних померлих, оформлення необхідних документів та надання сприяння у репатріації труни з тілом або урни з прахом в Україну.
Детальніше: https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/nadzvichajni-situaciyi
Я потрапив/ла у лікарню в Німеччині. Чи може посольство оплатити моє лікування?
Ні, закордонні дипломатичні установи не мають можливості оплачувати лікування громадян України за кордоном. Звертаємо увагу, що згідно із законодавством України (закони України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України", "Про туризм") громадяни України при виїзді за кордон повинні бути застраховані задля гарантування відшкодування їм витрат, пов'язаних з надзвичайними обставинами під час перебування за кордоном.
Викрадено чи втрачено документи. Що робити для повернення в Україну?
Спочатку звернутися до відділення поліції, після чого – до закордонної дипломатичної установи , за місцем перебування в ФРН. У разі втрати/викрадення/порчі паспорта громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичними та консульськими установами, на підставі наявних у заявника документів, у співпраці з відповідними підрозділами МВС України та керуючись чинним законодавством України, вирішується питання підтвердження особи заявника та належності його до громадянства України для подальшого оформлення посвідчення особи на повернення в Україну
Як взяти участь у виборах Президента України та народних депутатів України перебуваючи за кордоном?
Для того, щоб виборцю реалізувати своє право голосу на закордонній виборчій дільниці, необхідно:
У день голосування до списку виборців на закордонній виборчій дільниці можуть вноситись виключно виправлення неточностей та технічних описок, і не передбачається внесення до нього нових виборців.
Куди звертатись щодо включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці?
Для включення до списку виборців на закордонній виборчій дільниці громадянин України за кодоном може:
У будь-який зручний для себе час (у тому числі поза межами виборчого процесу):
- особисто подати до закордонної дипломатичної установи України заяву про включення до Реєстру або зміну виборчої адреси (якщо його вже включено до Реєстру);
- звернутися особисто або надіслати поштою до відповідної закордонної дипломатичної установи України для постановки на консульський облік.
Безпосередньо під час виборчого процесу особисто подати до дільничної виборчої комісії відповідної закордонної виборчої дільниці заяву щодо неправильностей у попередньому списку виборців не пізніше як за П’ЯТЬ днів до голосування.
При поданні заяви про включення до Реєстру або зміну виборчої адреси необхідно попередньо перевірити своє включення до Реєстру та виборчу адресу.
Як дізнатися внесені до Державного реєстру дані про свою виборчу адресу та виборчу дільницю?
Дізнатися, чи включений громадянин до Реєстру, та перевірити, чи правильно вказано в Реєстрі його прізвище, ім’я, по батькові та виборчу адресу можна за допомогою он-лайн сервісу «Особистий кабінет виборця» на веб-сторінці «Державний реєстр виборців».
https://www.drv.gov.ua/ords/f?p=111:LOGIN
Для цього потрібно зареєструватись в «Особистому кабінеті виборця» і зробити відповідний запит. Орієнтовно протягом доби виборець отримує відомості щодо своїх даних у Реєстрі на електронну адресу, вказану при реєстрації.
Я хочу усиновити дитину-сироту, яка проживає в Україні. Як це зробити?
Процедура усиновлення дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, яка проживає в Україні, іноземцями та громадянами України, які проживають за межами України, складається з таких кроків:
Докладніше: https://mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/mizhnarodne-usinovlennya
Генконсульство може допомогти мені усиновити дитину з України?
Ні, міжнародне усиновлення має відбуватися згідно з процедурою, докладно роз’ясненою за посиланням: https://mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/mizhnarodne-usinovlennya
У який спосіб можна звернутися до Генконсульства?
Ви можете звернутися до нас
- звичайним листом на адресу Mundsburger Damm 1, 22087 Hamburg
- електронною поштою на адресу [email protected]
- через повідомлення у Facebook @Generalkonsulat-der-Ukraine-in-Hamburg
- телефоном у години для телефонних консультацій +49-40-229-498-11 (консультації надаються: понеділок, середа, четвер, п'ятниця - 15:00-16:30; вівторок - 10:00-11:30)
- за номером “гарячої” лінії (ВИКЛЮЧНО в екстрених випадках)
- особисто, попередньо зареєструвавшись онлайн на консульський прийом https://hamburg.mfa.gov.ua/zapis-na-prijom
Як швидко мені нададуть відповідь та у який спосіб?
При зверненні поштою (звичайною) - у строк до 30 днів; електронною – до 15 днів ( якщо питання не потребує додатково розгляду). Проте, як правило, відповіді на поштові звернення надаються протягом робочого тижня; на електронні звернення – до 3 робочих днів.
Чому перелік документів та докладний опис консульської послуги не надають телефоном?
Телефон не уособлює додзвонювача (до певної міри є анонімною формою звернення). У Ваших інтересах отримати повну інформацію з роз’ясненнями, формулярами, прикладами та зразками. Адже кожна послуга надається лише у випадку виконання заявником всіх вимог, передбачених законодавством для такого роду послуг. Ретельним чином підготовлена інформація щодо умов надання кожної консульської послуги завжди доступна на веб-сторінці Генконсульства.
Звертатися телефоном доречно для уточнення певних питань, які залишилися після ознайомлення з оприлюдненою на веб-сторінці інформацією.
Які довідки видає Генконсульство ?
Закордонні дипломатичні установи надаються адміністративні послуги, виключно передбачені Консульським статутом та тарифами консульського збору.
Якщо надання довідки з питання, яке Вас цікавить, немає в переліку консульських дій, надішліть звернення до Генконсульства на електронну адресу: можливо, отримати підтвердження окремих фактів безпосередньо у форматі надання відповіді на звернення.
Чи можливо отримати у Вас довідку щодо розміру нарахування пенсії?
Ні, такі послуги посольством не надаються.
З цього питання слід звертатися до Пенсійного фонду України: контакти.
Як звернутися письмово: https://www.pfu.gov.ua/dlya-gromadskosti/zvernennya-gromadyan/
Мені потрібна довідка, що я не перебуваю у шлюбі для подання документів на реєстрацію шлюбу до закордонного відділу РАЦС.
Таких довідок дипломатичні установи України не видають. У випадку вимоги органів РАЦС Німеччини щодо надання Вами заяви (на зразок афідевіту) про актуальний сімейний стан Вам необхідно зареєструватися на прийом до Посольства з метою оформлення нотаріально засвідченої заяви.
Докладніше: https://hamburg.mfa.gov.ua/konsulski-pitannya/4282-pitannya-notariatu
У переліку документів зазначено, що оригінал слід подавати разом з перекладом. Які переклади приймає Генконсульство?
Вимоги до перекладів документів:
- лише українською мовою
- виконаний присяжним перекладачем в ФРН
- виконаний офіційним перекладачем в Україні
- переклад не містить помилок
- для виходу з громадянства подається переклад, засвідченим апостилем
- переклад з німецької на українську мову має виконувати перекладач з німецької та української мов (тобто, переклади, зроблені перекладачами російсько – німецькими, польсько-німецькими тощо) не визнаються.
Пошук присяжних перекладачів можна здійснити в Інтернеті
Я запізнився на реєстрацію на рейс і літак полетів без мене. Чому мене не почекали?
З метою вчасного проходження передпольотних перевірок більшість авіакомпаній рекомендують пасажирам міжнародних авіарейсів прибувати в аеропорт мінімум за три години до закінчення посадки на рейс (закінчується за 20-30 хвилин до вильоту). У разі, якщо пасажир не знайомий з інфраструктурою та особливостями аеропорту вильоту, цей час рекомендується збільшити.
Необхідно враховувати, що авіакомпанія має право відмовити у перевезенні пасажирів, які запізнилися на реєстрацію або посадку.
Я запізнився на літак через велику чергу на в зоні митного контролю. Вважаю, що це провина аеропорту
Звертаємо увагу, що у разі запізнення на рейс, в тому числі з провини служб аеропорту, авіакомпанії не зобов’язані відшкодовувати вартість квитків і забезпечувати відправку пасажирів до пункту призначення. Придбання квитків на інші авіарейси відбувається за рахунок пасажирів.
Я вважаю, що у тому, що я не зміг вилетіти з аеропорту на Батьківщину, винна авіакомпанія
Авіакомпанії здійснюють свою діяльність на основі міжнародного законодавства та законодавства країн їхньої реєстрації.
Щоб знати свої права у випадку затримки або скасування рейсу, втрати багажу чи інших негараздів, заподіяних авіваперевізником, наполегливо радимо ознайомитися зі змістом Конвенції про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень (Монреальська конвенція 1999 року): http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_594
або з підготовленим Мінекономрозвитку матеріалом щодо обов'язків перевізника та сум відшкодування: https://kutt.it/MC99
Я довгий час не можу встановити зв’язок з рідною людиною, яка останнім часом перебувала за кордоном. Ви можете її знайти?
Законом України “Про правовий статус осіб, зниклих безвісти” від 12.07.2018 № 2505-VIII (далі – Закон) передбачено вичерпний перелік органів, уповноважених на облік та/або розшук осіб, зниклих безвісти, до якого МЗС та посольства/консульства не відносяться.
Відповідно до пункту 1 статті 18 Закону, заява про розшук особи, зниклої безвісти, має подаватися заявником до відповідного територіального органу Національної поліції України.
Розшук громадян України за кордоном, з якими втрачено контакт внаслідок військових конфліктів, сучасних міграційних процесів чи надзвичайних ситуацій також належить до сфери компетенції Служби розшуку Національного товариства Червоного Хреста (http://www.redcross.org.ua). З цих питань заявники можуть безпосередньо звертатися і до Міжнародної Служби Розшуку (https://www.its-arolsen.org).
Пропонуємо ознайомитися з низкою дописів щодо поширених питань консульської сфери, підготовлених Департаментом консульської служби МЗС України за принципом "Коротко. Просто. Зрозуміло"
Усі наявні дописи - у Facebook за хештегом #КонсулДопомагає
Хочете легко знаходити ці та майбутні дописи? Просто додайте посилання на хештег до закладок у своєму браузері